מספר אתרי המסחר עולה כמעט מדי יום, כמות העסקאות היא בלתי נתפסת ומיליארדי דולרים מתגלגלים מדי שנה בין אתרים ומקומות שונים ברחבי העולם. הצרכנים הבינו כי באמצעות האינטרנט ניתן לחסוך בהוצאות וליהנות משירות אדיב ואמין. הגיאוגרפיה כבר אינה מהווה מגבלה ואפילו שיקולים דיפלומטיים או פוליטיים לא מונעים עסקאות סחר, רכישות ומכירות של מוצרים. מעבר לכך, יש מגוון עצום של פריטים הנמכרים ברחבי האינטרנט במחירים אטרקטיביים. אפשר להשיג כמעט כל מוצר בכמעט כל מחיר בתוך ימים ספורים בלבד.
על אף כל האמור לעיל, היתרונות של קניות באינטרנט לא תמיד עוזרים להבחין בין סיבה ותוצאה. במילים אחרות, מעניין לבדוק לא רק מה היקף העסקאות של קניות באינטרנט, אלא גם מדוע הן מתבצעות שם. תהליך ההתפתחות של שוק הקניות באתרי האינטרנט אינו מנותק מתהליכים אחרים שעליהם כדאי לשים את האצבע.
לא רק חידושים בתחום הסליקה והתשלומים
סליקה באינטרנט היא ללא ספק בין הסיבות המובילות לעלייה בכמות העסקאות המתבצעות אונליין. אם בעבר נאלצו חברות הסליקה לבצע פעולות פיזיות, ארוכות, בירוקרטיות, מתישות ומתסכלות, הרי שכיום ניתן ליהנות מסליקת אשראי בטוחה ומוצפנת בשניות בודדות. מהירות הסליקה מגדילה את מספר העסקאות ותורמת לתחושת האמינות. הלקוחות לא חוששים מגניבת פרטים או מידע, חברות האשראי מציעות גיבוי אופטימאלי ומעודדות את המסחר וכולם נהנים מאינפלציה
אדירה.
החידושים בתחום של סליקה באינטרנט הם רק נדבך קטן ממערך האפשרויות שניתן ליישם באתרי מסחר. חידושים טכנולוגיים מאפשרים להציע לכל לקוח מוצרים המותאמים לגילו, למצבו המשפחתי, מצבו הדמוגרפי ואפילו התקציב העומד לרשותו. אתרי המסחר לומדים את הרגלי השימוש של הצרכנים ומבססים את ההצעות שלהם על רכישות קודמות. כתוצאה מכך, שוק הקניות באינטרנט נשאר דינאמי וגמיש.
כללים לצרכנות נכונה באינטרנט
כמו בכל שוק, גם באינטרנט יש תופעות לוואי וחבלי לידה. חשוב לאמץ כללים לצרכנות נכונה ולא להתפתות לעסקאות שאינן מגובות על ידי גורם מוכר ואמין. בשלבים הראשונים של ביצוע קניות דרך האינטרנט עדיף להתחיל עם האתרים המוכרים כגון איביי או אמזון, לקרוא חוות דעת של גולשים אחרים ולקבל המלצות ספציפיות. לאחר מכן ניתן לעבור לעסקאות ישירות על מוצרים או שירותים ולברר על אפשרויות סליקה באינטרנט או פריסת תשלומים.
המטרה של מסחר באינטרנט היא להציע פלטפורמה אידיאלית הן עבור הקונה והן עבור המוכר. את המטרה הזו ניתן להשיג רק אם שומרים על נייטרליות ולויאליות. אין סיבה לנצל את האנונימיות באינטרנט על מנת לנסות לעבור על החוק. הכללים לצרכנות נכונה באינטרנט תקפים לגבי גולשים בכל רחבי העולם ואינם מבדילים בין דת, צבע ומין. הקפידו גם אתם על הכללים הללו ותוכלו ליהנות מחווית קנייה מתקדמת.